Sziasztok!
Gondolom közületek is sokan találkoztatok már a tanksapka alatti üzemanyag szivárgás problémájával. Én is egész nyáron küzdöttem vele. Ez a jelenség azért is kellemetlen, mert az autó minden egyes játék után csupa kosz az üzemanyagba ragadt homok ill. por miatt, valamint ami nagyobb gond az a túlnyomás esetleges "elszökése". Két lehetőség van a probléma megoldására: ki kell cserélni a kupakban lévő tömítést, vagy komplett új tankot kell venni. Nekem még a nyáron sikerült szereznem egy új tömítést, de az nem oldotta meg a gondot. Új tankra pedig egyszerűen sajnálok ~5.000,- Ft-ot kiadni. Mi több, ez megint csak időszakos megoldást jelentene, hiszen nagy valószínűséggel 1-2 szezon és megint jelentkezni fog a probléma. Amikor nekiálltam felújítani a HN buggymat, ennek a problémának a megoldása is végig a szemem előtt lebegett. Hála Istennek a családomban több esztergályos is van (tőlem sem áll nagyon messze ez a szakma), így a megoldás nem váratott magára sokáig. Egyszerűen ledobtam a gyári kupakot a tankról és Édesapámmal esztergáltattam egy belül menetes hüvelyt, amit beleragasztottunk kétkomponensű ragasztóval a tank eredeti betöltőnyílásába, majd kapott egy betekerhető kupakot o-gyűrűvel, ahogyan azt illik. A zárás tökéletes! A túlnyomáscső csatlakozóját pedig a tank legmagasabb pontjára fúrt M3-as menetbe beleragasztottuk, szintén kétkomponensű ragaccsal. Ezzel a szivárgás egy életre meg van oldva. Persze most jönnek az "okosok", hogy milyen macera mindig letekerni a kupakot tankolásnál és, mennyire sok időbe telik,... Kérdezem én: - Nem ráérek? Mivel nem vagyok versenyző, hogy 2-3mp alatt kelljen tankolnom, nekem ez a megoldás tökéletesen megfelel. Olcsó és tartós!
Bízom benne, hogy tudtam segíteni az üzemanyagtank szivárgási problémájának megoldásában. Ha bárkinek bármi kérdése van, vagy segítségre van szüksége, keressen meg az oldalon található elérhetőségek valamelyikén!
Üdv.
-=XiNiS=-
Utolsó kommentek