Sziasztok!
Gyorsan leírnám idekerülésem történetét, aztán jöhet a cikk. Szóval ez úgy történt, hogy megláttam XiNiS kolléga lengéscsillapító hirdetését, majd lecsaptam rá, mert régóta kerestem már valami hasonlót. Az üzlet után XiNiS-sel leveleztünk még, meg azelőtt is elküldte már nekem a blog linkjét, és aztán felmerült hogy én is írhatnék egy rövidebb cikket.
A teleszkópok alapvetően nem voltak rossz állapotban, csak ki kellett takarítani, meg a porvédelmet kellett egy kicsit rendbe tenni. Gondolkoztam is rajta, hogy mi lenne a legjobb. Három dolog jött szóba, de egy sem komplett megvehető megoldás, hanem otthon meglévő, vagy olcsón beszerezhető dolgok. Ez a három dolog a lufi, a szivacs, és az o-gyűrű volt. A lufit gyorsan elvetettem, mert próbáltam már, és túl vékony, így könnyen kiszakad. A Szivacsot nehézkes lett volna rögzíteni, meg ha véletlen vizet kap akkor még ki nem szárad addig a teleszkópszár vízben fürdik, így elvetettem ezt is. Aztán beugrott, hogy mi lenne ha kis o-gyűrűkkel oldanám meg. Innen már gyorsabban haladt a kitervelés. Elmentem a csapágyboltba és vettem 8db 3x2-es o-gyűrűt(a szár 3,5mm átmérőjű, ezért 3mm-es a lyuk a gyűrűn és 2mm vastag).
Száranként 2db-ot használtam, majd ezeket szigetelőszalaggal szorosan rögzítettem a teleszkópház aljában, majd a túllógó felesleges ragasztószalagot levágtam, és az o-gyűrűre tettem egy csepp olajat.
Ha ti is gyártotok ilyet, akkor figylejetek oda nem lesz-e sok a 2db gyűrű. ezt úgy ellenőrizhetitek, hogy ha minden kész akkor az autót a földhöz nyomva az aljának le kell érnie, mert így egy nagyobb érkezés után az alváz leér, és az viseli a nagyobb terheket nem a torony vagy a teleszkóp. Én csak a biztosabb porvédelemért használtam 2db-ot.
Valamint még egy kis okosság. Ha betonon autózunk és felborulunk, akkor az első teleszkópkupakok bánják meg, mert általában karcosodnak, de pl a régi műagyagom fele vastagságúra kopott emiatt. Ezért egy alátétet, ami szélesebb mint a kupakon a felfogatófül egyik oldalán megköszörültem, hogy odaférjen és felrögzítettem a teleszkóp elé.
Hátul ez nem fontos, mert ott úgy is a szárny kopik hamarabb.
Remélem tudtam segíteni ezzel a kis házi "tuninggal".
Üdv.: st
Utolsó kommentek