Sziasztok!
Előző bejegyzésemben ott hagytam abba, hogy a szabályzó, akksitálca és vevő elhelyezése kérdéses. Nézelődtem a Neten képek után, de nem sokkal jutottam előrébb. Megnéztem Sanyi sporttárs X1CRT konverzióját, de a truggy alváza sokkal nagyobb, így nem szolgált jó ötletalapnak. Sanyitól közben sikerült beszereznem egy 15T piniont... Próbának jó lesz. Köszi Sanyi! Tegnap volt szerencsém megvizsgálni CsNandy sporttárs Ansmann Vapor gépét és lelestem róla a fent említett alkatrészek elhelyezését, pozícióját. "Ha ebben így van, akkor az enyémbe is bele kell így menni a cuccoknak." A végleges elhelyezést a következő képen láthatjátok:
A szabályzó rögzítése szivacsos kétoldalas ragasztóval lett megoldva, az akkumulátor tálcát pedig 2db D-fejű csavarral rögzítettem az alvázon már melevő furatokon keresztül. Tehát nem kellett egy lyukat sem fúrni az alvázba, mint azt olyan sok konverziónál láttam. A pinion fordítva lett felhelyezve, mert a furata meg volt sérülve, de mostanra, mire írom ezt a bejegyzést már az is javítva lett és szakszerűen fel lett helyezve a tengelyre.
Tegnap megtörtént az első teszt is, amiről természetesen videófelvétel is készült. Amit a videón látsz:
Hong Nor X1CR buggy
Hobbyking 120A sensored/sensorless brushless ESC
Hobbyking brushless motor, 2370kV, 15T pinion
Turnigy 2S, 4000mAh 40-50 C Lipo - csak ez van egyenlőre
Programkártyával beállítottam a szabályzót úgy, ahogy szerintem jónak kell lennie (természetesen majd finomítani kell rajta), összetanítottam a szabályzót a vevővel (FS-GT2 2,4GHz). Ez ugyanúgy működött, mint a már többször birtokomban levő 60A-es EZRun szabályzóknál. Az eredmény a következő:
Tapasztalatok, tények: A szett nagyon szépen teljesített a buggyban. 2 cellával nem számítottam sokra, igazából azt hittem, hogy majd éppen csak megmozdul az autó, de semmi extra. Ehhez képest szerintem elég szépen ment, sőt! A végsebességem a két cella miatt egyenlőre kevés, de lesz ez még így se! Tervezem 4 cellás Turnigy akksik beszerzését a közeljövőben. Nyomatékból nincs hiány. Fékerő: 40%-on is állóra fékezi a kerekeket. A motor hőmérséklete 50-55°C volt hűtőventillátor nélkül. Természetesen a későbbiekben egy komolyabb hűtés beszerzése is a terveim között szerepel. A szabályzó 40°C körül mozgott. Játékidő a videón látható terhelés mellett ~15 perc.
Első nekifutásra nekem nagyon meggyőző a kis buggym teljesítménye. Nagyon várom már, hogy 3-4 cellával is kipróbálhassam a rendszert, hiszen én is tudom, hogy azzal lesz az igazi a játékélmény. Addig is finomítom még az autót.
Üdv.
-=XiNiS=-
Utolsó kommentek